Wiadomości

  • W podwarszawskim Emilianowie, w parku biznesowym CTPark Warsaw Emilianów, powstaje trzecie centrum dystrybucyjne ALDI. Magazyn o powierzchni 43 000 m² zostanie oddany do użytku w pierwszym kwartale 2026 roku i znacząco usprawni dostawy do sklepów w centralnej i północno-wschodniej Polsce. W związku z uruchomieniem centrum, ALDI planuje stworzenie prawie 150 nowych miejsc pracy. Czytaj więcej »

  • Zaległe zadłużenie kredytowe i pozakredytowe producentów piwa wyniosło na koniec pierwszego kwartału tego roku blisko 38 mln zł – wynika z danych zgromadzonych w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor i bazy BIK. W rok problemy z terminowym regulowaniem płatności wzrosły wśród producentów piwa o prawie 6 mln zł (18,6 proc.), przybyło też niesolidnych płatników. Czytaj więcej »

  • W I kwartale 2025 r. liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej spadła o niespełna 2% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Jednak znawcy tematu przekonują, że w ostatnich kilkunastu miesiącach warunki do prowadzenia biznesu nie uległy istotnym zmianom. Jednocześnie zwracają uwagę na rosnące koszty, zmiany regulacyjne i niepewność... Czytaj więcej »

  • Colian wspólnie z Gubor Schokoladen otwiera nowy rozdział w historii europejskiego rynku słodyczy. Dwie cenione firmy rodzinne łączą siły, by razem realizować strategię zrównoważonego wzrostu oraz budować przewagi konkurencyjne na rynkach międzynarodowych. Fuzja tak znaczących graczy oznacza wzajemne wykorzystanie potencjałów i synergii m.in. w obszarach zakupów, produkcji,... Czytaj więcej »

  • Nowelizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości za nadrzędny cel stawia walkę z nadmiernym spożyciem alkoholu w Polsce, ale wprowadza przepisy, które są niejasne i mogą nie zrealizować głównego założenia. Branża spirytusowa zgłasza wątpliwości dotyczące proponowanych regulacji, w tym zmiany w definicji promocji alkoholu, zakazu promocji w wydzielonych strefach oraz organizacji... Czytaj więcej »

  • Główny indeks Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 50,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. niższy niż kwartał wcześniej. 17% firm planuje wzrost inwestycji, a 16% ich spadek. 14% prognozuje wzrost sprzedaży, a 15% obawia się mniejszych przychodów. Zmiany w porównaniu do poprzedniego pomiaru są niewielkie, co wskazuje na stabilną sytuację w sektorze MŚP. Czytaj więcej »

  • Grupa Tarczyński wypracowała w 2024 roku 2,068 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost rok do roku o 8,2 proc. Wartość zysku EBITDA ukształtowała się na poziomie 255,2 mln zł, czyli o 19,0 proc. więcej niż w 2023 roku. Zysk netto wyniósł 119,8 mln zł, co przełożyło się na 7,3 proc. wzrost w porównaniu z rokiem poprzedzającym. Wartość sprzedaży eksportowej... Czytaj więcej »

  • W 2024 roku Grupa E.Leclerc Polska kontynuowała strategiczne działania zmierzające do konsolidacji pozycji na rynku dzięki poprawie efektywności. Pomimo konkurencyjnego otoczenia rynkowego, charakteryzującego się intensywną wojną cenowo-promocyjną w segmencie dyskontowym, sklepy E.Leclerc wygenerowały obroty na poziomie 3,4 mld zł, tym samym wskaźnik LFL (like-for-like) na 36... Czytaj więcej »

  • Piętnastoosobowa reprezentacja wszystkich franczyzobiorców sieci Żabka zaczyna działanie z szerokimi planami rozwoju, skoncentrowanymi na dalszym doskonaleniu jakości obsługi klienta oraz efektywności funkcjonowania sklepów. Przewodniczącym Rady został Krzysztof Liegmann – franczyzobiorca Żabki prowadzący sklep w Warszawie od blisko 3 lat. Czytaj więcej »

  • W marcu 2025 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 0,4% niższa niż przed rokiem, natomiast liczba transakcji spadła o niemal 6%. - wynika z danych Polskiej Izby Handlu i CMR. Czytaj więcej »

  • W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej okazji w zabytkowym Pałacu Goetzów – siedzibie założycieli Browaru – odbyła się uroczysta gala jubileuszowa z udziałem partnerów biznesowych: klientów, dostawców, przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej, lokalnych instytucji, duchowieństwa, środowisk edukacyjnych, mediów, a także byłych i obecnych... Czytaj więcej »

  • Henkel nagradza za zrównoważony rozwój

    Poniedziałek, 28 kwietnia 2025

    Podczas kwietniowego European Circular Retail Congress Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brand, wręczył nagrody Henkel Sustainability Awards for Retail. Przyznawane są one dostawcom rozwiązań, producentom oraz detalistom, którzy działają na rynku z uwzględnieniem kompleksowego zrównoważonego rozwoju, czyli ochrony środowiska naturalnego, efektywności... Czytaj więcej »

  • Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów podsumowuje wyniki finansowe za rok 2024. W analizowanym okresie Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4 mln zł przychodów netto. Ebitda oraz zysk netto wyniosły odpowiednio 27,4 mln zł oraz 9,3 mln zł w 2024 r. Czytaj więcej »

  • Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do grona sponsorów piłkarskiej drużyny Motor Lublin i została jej oficjalnym partnerem. Czytaj więcej »

  • W dniu 24 kwietnia 2025 roku firma Carlsberg Polska świętowała jubileusz 180-lecia Browaru Okocim. Czytaj więcej »

  • Żabka zdobyła certyfikat GS1 GDM

    Piątek, 25 kwietnia 2025

    Żabka Polska, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce zdobyła certyfikat „Zgodny ze standardem GS1 GDM – Polski Model Danych Produktowych”. Oznacza to, że Żabka w pełni wdrożyła standard GS1 GDM i uzyskała potwierdzenie zgodności z tym standardem. Certyfikacja pozwoliła firmie na usprawnienie zarządzania danymi produktowymi, przyspieszenie obiegu informacji, redukcję błędów... Czytaj więcej »

  • Prezes Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol Tadeusz Mroczkowski wziął udział w debacie „Polska żywność na rynkach zagranicznych" podczas XVII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. W panelu poświęconym eksportowi produktów rolno-spożywczych podzielił się doświadczeniami Mlekpolu, zdobytymi dzięki wieloletniej sprzedaży wyrobów do ponad 100 krajów na całym... Czytaj więcej »

  • W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend... Czytaj więcej »

  • Nagroda „Orły ESG” jest nowatorskim sposobem docenienia osiągnięć firm w zakresie zrealizowanych projektów ESG. Uroczyste wręczenie tego zaszczytnego wyróżnienia spółce Dr. Miele Cosmed Group S.A. nastąpiło 24 kwietni 2025r w czasie uroczystej Gali w czasie Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Czytaj więcej »

  • Wojna cenowa między największymi na rynku dyskontami jest uważana za potrzebną i korzystną dla konsumentów tylko przez 19,3% klientów. 38,7% myśli wręcz odwrotnie, a 42% nie ma zdania na ten temat. Tak wynika z badania opinii publicznej, przeprowadzonego na próbie ponad 5,4 tys. osób regularnie robiących zakupy w dyskontach. Czytaj więcej »

  • Żabka uruchomiła nowe centrum logistyczne

    Czwartek, 24 kwietnia 2025

    Żabka oficjalnie otworzyła nowoczesne centrum logistyczne w Kątach Wrocławskich. W pierwszej fazie funkcjonowania obiekt będzie obsługiwał ok. 1,5 tys. sklepów w rejonie Wrocławia. Powierzchnia magazynu to aż 35 tys. m kw., z potencjałem do ekspansji o kolejne 6,5 tys. m kw. Docelowo w nowym centrum logistycznym zostanie zapewnionych ok. 600 miejsc pracy. Czytaj więcej »

  • Hipermarkety i dyskonty z lekką zadyszką

    Czwartek, 24 kwietnia 2025

    Raport dotyczący sklepów spożywczych wykazał, że w I kw. br. ruch wzrósł rdr. tylko w placówkach convenience – o 5,2%. Z kolei zmniejszył się rdr. w supermarketach – o 5%, hipermarketach – o 3,2%, a także w dyskontach – o 3,1%. Do tego w ww. okresie rdr. przybyło unikalnych klientów wyłącznie w sklepach convenience. W pozostałych formatach zanotowano spadki rdr. Czytaj więcej »

  • Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy Auchan w całej Polsce zyskają fizyczny dostęp do zielonej energii pochodzącej z 35 polskich farm fotowoltaicznych firmy GoldenPeaks Capital, z którą sieć podpisała w ubiegłym roku 12-letnią umowę zakupu energii (PPA). Czytaj więcej »

  • Lidl Polska jako pierwsza sieć handlowa zamontowała butelkomaty we wszystkich – ponad 900 – sklepach oraz rozpoczyna kampanię edukacyjną na temat zasad zbiórki. To ważny krok w kierunku ochrony środowiska, więc sieć już teraz chce wspierać klientów w wyrabianiu nowych nawyków. Czytaj więcej »

  • Nie żyje Paweł Kapuściński

    Sobota, 19 kwietnia 2025

    Z przykrością informujemy, że zmarł Paweł Kapuściński. Czytaj więcej »

  • SPAR Polska pod nowym właścicielem i nowym zarządem konsekwentnie realizuje strategię budowania wysokiej jakości serwisu sklepów SPAR w Polsce. Nabiera wiatru w żagle, odzyskuje wiarygodność, podnosi standardy towarowe i jakościowe sieci SPAR. Spółka idzie do przodu przywracając rentowność i zaufanie do globalnej marki, która działa na krajowym rynku. Odzyskuje swoje... Czytaj więcej »

  • 27 lutego 2025 roku w Nowym Dworze Mazowieckim odbyło się oficjalne otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego Frigo Logistics, operatora logistycznego dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury. W wydarzeniu udział wzięli m.in.: Prezes Zarządu Frigo Logistics Kris Verbruggen, Ambasador Japonii w Polsce Akira Kono i Burmistrz Nowego Dworu Mazowieckiego Sebastian Sosiński. Czytaj więcej »

  • W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski. Czytaj więcej »

  • Z najnowszego badania Grupy Blix wynika, że 84% konsumentów planuje przed Wielkanocą szukać sklepowych promocji. W ubiegłym roku taką chęć deklarowało 81,2% badanych. Obecnie dla 7,6% ta kwestia nie ma znaczenia. Czytaj więcej »

  • Z najnowszego badania rynku wynika, że w tym roku prawie 46% Polaków zamierza ciąć wielkanocne wydatki względem zeszłorocznych. W ub.r. więcej osób planowało ograniczać świąteczne koszty w stosunku do 2022 roku – blisko 53%. Jednak eksperci nadal widzą problem i dodają, że rynek konsumpcji notuje spadki. Czytaj więcej »

więcej artykułów